OPGELOST: Roosters (Xedule) niet verwerkt

OPGELOST: Roosters (Xedule) niet verwerkt
17 november 2023 Frans van der Klaauw

Update 21-11 8:45

Gisteravond hebben de avondverwerkingen van alle domeinen succesvol gelopen en hiermee is de storing van vorige week opgelost.

Update 18-11 15:30

Alle MyX omgevingen zijn weer bereikbaar.

Update 18-11 14:00

Op dit moment zijn alle Xedule-omgevingen bereikbaar. De operationele testen zijn afgerond met een positief resultaat.Acceptatie en test omgevingen worden in de loop van het weekend vrijgegeven met de data zoals deze aankomende nacht staat.

De laatste MyX omgevingen worden zo snel mogelijk getest en stuk voor stuk vrijgegeven. Zodra deze allemaal online staan plaatsen wij een nieuwe update.

Update van 18-11 12:45

Xedule

De backup restore is vrijdag om 18.00 uur gestart en was vanochtend om 8.00 uur gereed. Samen met onze leverancier hebben we daarna de servers opgestart.

Vanaf 11.00 uur zijn de eerste Xedule omgevingen herstart en vrijgegeven. Dit is de versie van donderdagochtend (16-11-2023) 00.00 uur.

Inmiddels zijn de meeste omgevingen herstart en weer vrijgegeven. Dit doen we heel secuur per omgeving en geven deze vrij na een positieve operationele test.

We verwachten de laatste tests op korte termijn af te ronden.

 

Hierna gaan ook de MyX omgevingen stuk voor stuk weer online.

Zodra een omgeving beschikbaar is, kan er veilig in gewerkt worden. Zodra alle omgevingen online zijn geven we een volgende update.

 

Update 17-11 15:00

Morgen in de loop van de dag zal Xedule weer beschikbaar zijn. Alleen zal er nog geen roosterdata worden verstuurd, waardoor de roosters nog niet zijn bijgewerkt.

———————————-

Het roosterprogramma Xedule ondervindt sinds gisteravond (16-11-2023) technische problemen.
Daardoor is de roosterdata voor DIA, Brightspace en Mijn Windesheim niet bijgewerkt.

Excuus voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt om het probleem te verhelpen.

 

Team DC